Політика/Економіка
07.01.2009|Олександр Максимов
В очікуванні дива
05.01.2009|Олеся Сафронова
Усі там будемо
02.01.2009|Олеся Сафронова
Униз за течією
Новини партнерів
Статті
04.11.2008|12:41|Інтерв'ю

Дмитро Сидор: ми вже давно списали Україну з числа демократичних держав

Автор: Олена Билім

Конституція для нас – це не Біблія, це людський закон, який не має юридичної сили на Закарпатті, доки в нього не будуть записані результати нашого референдуму

У жовтні у Російському драмтеатрі міста Мукачева пройшов другий європейський Конгрес підкарпатських русинів. Рішення Конгресу - оголосити про створення русинської автономії. Цей з'їзд вже назвали сепаратистським і його організаторів допитали в СБУ.

Голова Сойму підкарпатських русинів, отець Дмитро Сидор, пояснив ІМК ("ІнтерМедіа консалтинг"), що спонукало русинів до проведення Конгресу й ухвалення такого рішення.

- Чим було викликане рішення Конгресу підкарпатських русинів про оголошення відродження русинської державності?

- Це рішення було прийняте колегіально. Всі держави, окрім України, пишуть про русинів, про їхнє рішення. В Україні ж - табу на будь-яку інформацію про русинів. Натомість поширюються всякі небилиці, домисли, брехні - смакуються на всі види. Ми вже давно списали Україну з числа демократичних держав, в ній немає свободи преси, і не я про це заявляю, про це каже весь світ.

- Звідки такий висновок?

- Ми на своїй шкурі відчули, що донині жодна газета не надрукувала рішення Конгресу. Українські журналісти навчилися перекручувати інформацію, яку повідомляємо ми - ті, хто володіє знаннями про права людини, про міжнародне право і про 17 років порушення прав людини державою. Ви виставляєте проти нас всяких москалів, людей, які не поважають права людини і мають за собою злочини, які ненавидять інших людей. Ми не хотіли б у такому ракурсі давати пояснення.

Ще раз наголошую: рішення було прийнято колегіально, і вже проти тих, хто таке рішення прийняв, почалися репресії. Хакамада говорила: "Что ж вы шум подняли на всю Украину, не дав знать, что вы за народ и чего вы хотите?". Нас обізвали "шпіонами". Я проти, коли журналісти вислуховують нашу точку зору, а потім інформацію перекручують, роблячи з нас великого ворога народу русинського.

Щоразу після наших роз'яснень з'являються чутки: то ми виступили через передвиборні баталії, то через Балогу, Юльку, Москву... І за цими слідами ніхто не бачить цілого народу.

- Ви сказали, що існує табу на інформацію про русинів. Хто його ставить?

- Насамперед - ви, потім телевізійні канали, Україна і вся 17-річна страшна боротьба української влади проти русинів. Всі 17 років в Києві знати не знають і не хочуть знати про нас, йде страшна боротьба проти нашого мирного народу, який добивається власних прав, йдучи назустріч українському народові.

Ми насправді хотіли допомогти українцям сформувати свою власну державу, а натомість ні ви, ні Україна, ні спеціалісти нічого не знають про русинів, окрім недбалого: "Русини - це стара назва українців". Але це - галюцинація безсовісних людей. У цій фразі немає ні науки, ні правди.

України ще в зародку не було, коли Підкарпатська Русь стала державою. 90 років тому ми отримали статус автономної республіки в складі Мадярщини, тільки 4 роки потому з'явився СРСР. Наша автономія старша від Радянського Союзу, а ви про це не знаєте! Ми 1938 року отримали статус федеративної республіки в складі Чехословацької федерації. І не наша вина, що почалась Друга світова війна і потім нас анексував СРСР. А коли Союз розпався, ми знову вийшли на статус-кво 38-го року. 1991 року ми могли проголосувати за відновлення русинської держави і стати самостійною державою.

- Чому не стали?

- Русини пожертвували своєю державністю, або, скажімо, такою можливістю, аби допомогти українцям створити державу. 92% русинів проголосували за Україну за умови, що Закарпаття буде входити до складу України, проте у статусі 1938 року, тобто як республіка або як спеціальна самоврядна територія, як суб'єкт міжнародного права в складі України. 1991-го відбувся референдум про автономію Закарпаття, тоді "за" проголосували 78%. Але результати референдуму так і не втілено.

17 років українська влада демонстративно порушує закон стосовно русинів - волевиявлення не було вписане в Конституцію, за яким через 5 років після референдуму територія мала б належати русинам. Вже 12 років ми домовляємося, щоб нас ввели в правове поле України. Досі статус Закарпаття - рабиня, колоніальна область, яку можна вздовж і поперек обкрадати, і це при тому, що ми мали статус федеративної республіки!

Не можна бути полковником в одному місці, а в другій військовій частині - сержантом. Статус автономії, статус республіки ми мали до того, як українці надумали робити собі державу. І якщо ми допомогли українцям стати незалежними при виконанні наших умов, а вони ігнорують їх вже 17 років, то іншого виходу не було, тільки як проголосити відтворення нашої де-юре завжди існуючої русинської державності.

До сьогодні наше рішення чинності не набуло. А влада України на всю територію розпустила чутки, що ми порушили Конституцію. Та яка Конституція, коли вона молодша від нашого референдуму на 5 років, на 80 років молодша за нашу республіку у складі Мадярщини і на 60 - від статусу федеративної республіки в складі Чехословаччини?!

Конституція для нас - це не Біблія, це людський закон, який не має юридичної сили на Закарпатті доти, доки волевиявлення 1991 року не буде враховано.

Щодо нашої вимоги, аби до 1 грудня цього року облрада затвердила результати референдуму 1991-го. Обласна рада, провівши цей референдум, мала сама проголосити республіку Підкарпатська Русь, або іншу назву, в складі України. Якщо вона тепер цього не зробить, ми проголошуємо власну державність.

- Тобто сепаратизму в своїх діях Ви не бачите?

- Ніколи в Закарпатті не було сепаратизму. Він надуманий вами, киянами, надуманий олігархами і всіма іншими злочинцями, які мають доступ до державної влади і мають можливість грабувати національну територію русинів, яка значиться у міжнародних законах. І якщо того Україна не визнає, то вона сама робить прецедент відкривати цілому регіону шлях до сепаратизму. Ми 17 років кажемо, що хочемо увійти до складу України, але на правах законного, конституційного статуту, а не на правах рабині і колонії Галичини і України.

Ми - вільний, суверенний народ, і це зафіксовано у міжнародних угодах. Натомість СБУ звинувачує нас у порушенні Конституції. Та не цікавить нас і не боїмося ми тієї Конституції, бо для нас вона не є основним законом, тому що він не врахував наше волевиявлення. Тепер ми лише чекаємо, коли Україна піде нам назустріч і внесе результати нашого референдуму до Конституції. Тоді ми матимемо свій статус, тоді держава буде міцніша і тоді в центрі Європи Україна матиме сильний проукраїнський регіон.

Ми погоджуємось, щоб державна мова була українська, а регіональною поруч неї щоб була русинська, щоб державні кордони були українські, щоб гроші були українські, але ми не погоджуємося з тим, що твориться на наших очах - грубо знімають представників корінного народу з основних посад в правоохоронних органах і в інших структурах.

Найстрашніше, що верховна влада Києва запропонувала зробити в Закарпатті гуманітарну катастрофу із нелегалами, підписавши цьогоріч злочинний договір між Україною і ЄС про реадмісію. Таким чином всі нелегали будуть осідати в Закарпатті. На території русинів перебувають понад 150 тисяч нелегалів-арабів, молодих хлопців, які ніде не працюють, проживають без паспортів по квартирах місцевих жителів, в готелях, і все "кришується" правоохоронними органами і кимсь із Верховної Ради. І зрозуміло, що в "час Х" ці нелегали можуть організувати повстання і переворот. Це просто гуманітарна катастрофа.

Ми зрозуміли, що далі так вже не можна терпіти, тому Конгрес і прийняв рішення: "Україно, не визнаєш наш референдум - значить, це остання твоя зачіпка у посяганні на нашу, русинську територію". Ми хочемо відновити свою державність, яка за змістом збігається з текстом нашого референдуму - спеціальна самоврядна територія. Ми її встановлюємо, і якщо не буде репресій, то ми зупиняємо процес і вимагаємо рівноправ'я в складі - якої хочете - України. Ми хочемо статусу не менш як національної республіки, в якій би були національні школи, національні ЗМІ, щоб ми мали можливість відстоювати своє право, говорити і співати по-своєму, а не слухати від киян і галичан: якщо ти русин - значить, агент.

Русини поставили умови: або ви погоджуєтеся з Божим народом, русинами, які хрещені на 120 років раніше за киян і які грамотність та писемність раніше отримали, або ми стаємо автономією.

- Організаторів проведення Конгресу викликали на допит в СБУ? Проти них відкриті справи?

- Почалися репресії проти нас з боку СБУ, міліції, прокуратури, політичних партій. Екс-міністр зовнішніх справ Борис Тарасюк закликав галичан об'єднатися в "хрестовий похід" проти закарпатських русинів, він закликав їх іти на братовбивчу війну. І ніхто на це не реагує, начебто це нормально. Галичани дозволяли собі погрожувати нам, диктувати, які рішення наші депутати мають приймати. А ми що - мали на це спокійно дивитися? Безумовно - ні. Я думаю, що ситуація принципово міняється. Процес пішов, і його назад не затиснути. Так що Україні варто ознайомитися із міжнародним правом і навчитися жити по-правовому. Русини - європейський народ, вони хочуть жити мирно у складі об'єднаної Європи.

Я також хочу застерегти український уряд від грузинського варіанту, який розробив той геноцидник-грузин Саакашвілі щодо осетин.

- Ви можете уточнити, скільки русинів поживає на Закарпатті?

- На Закарпатті корінного населення 800 тисяч, яке володіє русинською мовою, котру неможливо вивчити в жодній зі шкіл - тільки якщо народитися від русинки і від матері перейняти повноту, унікальну складну інтонаційність і багатство нашої мови, або, як ми кажемо, русинського язика.

Перепис населення був сфальсифікований, тоді, до речі, в комітеті по нацменшинах був Геннадій Москаль, він брав участь у страшній фальсифікації перепису. Ми провели паралельний підрахунок голосів, але нам не повірили. Це значить, що Київ хотів показати, що тут немає русинів, дані перепису було засекречено, офіційно на Закарпатті 15 тисяч циган і лише 10 тисяч русинів.

- На Вашу думку, події 2004 року на сході країни - це прояв сепаратизму?

- Я вважаю, що кожен регіон має свої права. Але мені важко сказати, наскільки законними були їхні вимоги. Я впевнений у тому, що ані Донецьк, ані Крим чи інші регіони, навіть Галичина, не мали і не мають того статусу суб'єкта міжнародного права, який має Підкарпатська Русь, анексована і зруйнована Радянським Союзом.

Я згоден з паном Фельдманом, який днями заявив, що українська влада опустилася до того, що жодну іншу національність не визнає і не кличе до конструктивного управління державою.

Ми вважаємо, що прояви галицького фашизму, які нав'язали Україні, не пройдуть. Галицькі фашисти несуть відповідальність за вирізання євреїв, поляків, вони намагалися винищити русинів, вони і зараз хочуть прийти на нашу територію, аби вчити нас жити. Так не має бути. Держава не повинна допустити, щоб із Галичини до нас вояжі робили проплачені молодики.

- Русинів звинувачують у тому, що на території України вони представляють інтереси Росії і саме за російські гроші проводять свої акції, особливо після оголошення президентом парламентських перевиборів. Ваш коментар...

- Українська громадськість, на жаль, залишилася без об'єктивної інформації щодо нас. Президенти змінюються, а брехлива пропаганда і слухняна преса (сьогодні 90% ЗМІ лягли під владу) залишаються. Звісно, будуть розмови, що русинського народу немає, що зібралася якась групка стариганів, агентів, яких фінансують з-за кордону. Це азіатський аргумент, цинічний, тих людей, в яких немає людяності. Вони бачать лише російський чи мадярський слід, а не бачать слід цілого народу з його культурою, живою мовою, з його унікальною богослужебною культурою.

Ми не кращі за українців, але принципово інакші і в менталітеті, і в розвитку, у поглядах на життя, в способі мислення. Нас тепер радує інше - ми самодостатні, бо нас фінансує середня ланка місцевого бізнесу. Ми принципово не зверталися до багатіїв, які в нашому краї є. Нас не підтримує Балога, як те нам закидають. У нього грошей ми не просили, не просили грошей і в Росії. Але з нами і далі говорять мовою погроз, ультиматумів і звинувачень.

Я думаю, що нас скоро підтримає держава Мадярщина (Угорщина. - ред.), яка має підтвердити світу, що у планах більшовиків України не було. Більшовики на п'яну голову намалювали границі України, а ми вже мали 4 роки автономії.

Довідка ІМК. Русини, або карпатороси, рутени, угрорусини, - корінне східнослов'янське населення Карпатського регіону на перетині кордонів України, Польщі, Словаччини, Угорщини і Румунії.

На територію Русинії (частина Закарпаття і Прикарпаття) претендує невизнана віртуальна держава Домініон Мельхіседека.

Згідно з українським переписом населення 2001 року, в Закарпатській області було зареєстровано 10 069 русинів.

Русини у Словаччині, Польщі, Угорщині, Чехії та Сербії офіційно визнані національною меншиною. Влада України розглядає русинів як етнографічну групу українців.

У 1992 і 2002 роках Закарпатська обласна рада зверталася до центральної влади України з проханням визнати русинів окремою національністю.

7 березня 2007 року Закарпатська обласна рада ухвалила рішення визнати русинів корінною національністю Закарпаття. Українські націоналістичні організації, зокрема Конгрес українських націоналістів і суспільство "Просвіта", звернулися до президента України Віктора Ющенка з вимогою скасувати цю постанову як незаконну.

У серпні 2006 року Комітет з ліквідації расової дискримінації ООН рекомендував уряду України розглянути питання про визнання русинів національною меншиною, оскільки існують "істотні відмінності між русинами та українцями", однак це так і не було зроблено.

Печатать
Комментарии (17):
06.11.2008, 01:33|nbv
Кремация архитекторов ЗЕМНОГО АДА: религии, партии, капитала, СМИ, власти - евродоллара, жидобанкинга, курс-энерг-газ-ГСМ-террористов, казахгеит-послов, инвесторов, буржуазии (крысоградов), вор-Ассамблей госвложении в УК этноразвития, законодателеи - экспроприации дивидендов труда, интеллекта, вкладчиков, дольщиков, потребителеи, налогообложения убытков производства, семьй. М Ишаев ЖУЗсовет развития, безопасности тел 2252511, +77016711095 znanie_sila_kz@mail.ru Г Керей Мироправительство: 0%кредитование, безденежные электрон-банк-бух-расчеты, ТПРУобмен, караван-экономика +77054196946.
05.11.2008, 14:14|Тимошенка
Юлька-каалиция к этому тож не причастная
05.11.2008, 12:22|OfficerDonbass
Сепаратисты всех стран и мастей - СОЕДИНЯЙТЕСЬ. Устами Балоги - глаголит "истина".
05.11.2008, 11:22|Балога
Товарищи, это не правда, что я причастен к проведению съезда русинов. це брехня, ик, ик. Это все Тимошенко
05.11.2008, 10:17|Крымчанин
Крым вас поддержит!!! А прихожанину мало заплатили,вот он и скулит! У нас в Крыму сейчас тоже эти западенские воры правят, но ненадолго...
05.11.2008, 10:16|Игорь
Отец Сидор забыл упомянуть, что реальной автономии Подкарпатская Русь так в Чехословакии до 1938 (т.е., когда Чехословакию уже вовсю дербанили Германия, Польша и Венгрия) не добилась, а на первых же выборах победила украинская партия, которая позже провозгласила независимое государство под названием Карпатская Украина. Другое дело, что позиция украинского руководства способствует радикализации русинского движения. Признали бы их народом - и все.
05.11.2008, 08:44|прихожанин
Сколькоже заплатили этому ПРОВОКАТОРУ СИДОРУ?
Вот тварь, да пошлет Господь ему наказание за разжигание ненависти и вражды между людьми!
05.11.2008, 02:46|Petrosyan
Чому інтервью не русинською мовою?
04.11.2008, 17:30|русич
долой антирусинский шабаш украинских националистов!
04.11.2008, 16:13|СААКІШВІЛІ-ДА
геноцидник-грузин Саакашвілі - за ці слава атвєтішь!
Добавить свой коментарий:
Ваше имя

Ваш коментарий

подтвердите, что вы не робот:
30.12.2008Максим Равреба
П'ять мільйонів черевиків для кандидата у президенти
За кого саме з українських політиків проголосують майбутні безробітні?
14:00У Таллінні з'явилася площа Алексія II 13:45В Україну введуть місію міжнародних спостерігачів 13:30Росія готувала "газову блокаду" заздалегідь, як війну у Грузії
(2 комментария)
13:15Обама таємно радився з чотирма колишніми президентами США 12:55Голова "Газпрому" відмовився зустрічатися у Брюсселі з українцями 12:50"Нафтогаз" стверджує, що новина про "аварійний" мазут – плітка, вигадана "Київенерго" 12:45Тимошенко не перемогла інфляції в 2008 році 12:30ЄС не давав згоди на будівництво "Північного потоку" 12:15"Газова блокада" - хронологія відключень за версією "Нафтогазу" 12:00США поклали провину за "газову блокаду" на Росію
(3 комментария)
11:50Російська делегація прибула до Брюсселю скаржитися на Україну 11:45У «Газпромі» кажуть, що ціною в 450 доларів просто лякали 11:30Словаччина погрозила запустити атомну станцію 11:15Німеччина вирішила прискорити будівництво газопроводу в обхід України. "Північний потік" відкриють в 2011 році
(2 комментария)
11:10ЦАХАЛ відповідав вогнем по території Лівану 11:00Ю.Щербак: у 2009 році стабільності в Україні не буде 10:45Ізраїль продовжив війну проти ХАМАС 10:30Молдова залишилася без газу 10:15У столиці військове положення: з сьогоднішнього дня Київ топлять "аварійним" мазутом 10:10"Газпром" і "Нафтогаз" провели переговори в Москві 10:00Медведєв запропонував Ющенку новий контракт без знижок і пільг
(7 комментариев)
17:00У литовському сеймі заборонили торгівлю алкоголем 16:45Тимошенко готова гарантувати транзит, але не ціну
(7 комментариев)
16:30ЄС готовий «жорсткіше» втрутитися в ситуацію з газом, - Тополанек
(1 комментарий)
16:15ЄС втрутиться, якщо постачання газу завтра не поновляться
(2 комментария)
16:05Ізраїль і ХАМАС спростували заяву Саркозі про перемир'я 16:00«Газпром» припиняє постачання газу до України
(2 комментария)
15:3030 чоловік арештовані за підготовку військового перевороту в Туреччині
(1 комментарий)
15:00У Афганістані убито 32 таліби 14:40Франція недолічилася 70% газу